יום ד', יג’ בכסלו תשע”ט
    דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  ויקיקבלה  |  הסכמות  |  יצירת קשר  

אביון מיוחס לספירת היסוד. תכונת האביון להיות במצב של ל"רצות" כל הזמן. היסוד משתוקק כל הזמן לתת שפע למלכות. אם היסוד נותן שפעו למלכות הוא הנה מה טוב ואינו משתוקק עוד אך אם אין כלי מלכות הרי שהוא ממשיך לרצות. לכן כתבו המקובלים שהיסוד נקרא אביון היינו דווקא כשבית המקדש חרב. בית המקדש הגשמי מכוון נגד בית המקדש הרוחני העליון שהוא ספירת המלכות. כשנחרב בית המקדש נפלה ספירת המלכות ממקומה בעולם האצילות לכתר של עולם הבריאה, ממצב של זנב לאריות להיות ראש לשועלים. במצב זה אין היסוד יכול להשפיע כי אין כלי קבלה לשפע ולכן נקרה אביון.ירמיהו הנביא פותח את ספר קינות במילה איכה חכמי הקבלה הסבירו זאת בזוהר שספירת היסוד שואלת אי כה היכן ספירת המלכות הנקראת כה. גם הגולים לבבל זכרו את צער ספירת היסוד ואמרו (תהילים קלז) "גם בכינו בזכרנו את ציון" שהרי צערו גדול ביותר באבדן כלי חמדתו. כתב בספר קהלת יעקב - ערך אב - אביון נקרא היסוד כי הוא תאב לזיווג (מאורי אור), אביון בא"ת ב"ש עם הכולל גימטריא ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן קס"א קנ"א קמ"ג קמ"ג, כי קמ"ג כפול להתלבש בו ב"ן כנודע, וכל זה כלול ביסוד.

 
 
חדשות
הספריה
צדיקים וספריהם
במעגל השנה
הרמח"ל
ויקיבלה - מלון עברי קבלי
הסכמות
כללי
רקאנטי על התורה
תנ"ך
במעגל החיים
פרקי אבות
ברכות לחתונה,בר מצווה וברית מילה
מילון עברי קבלי
דפי מקורות ושיעורים
אור התלמוד הירושלמי
אור הפרשה
ערכים חדשים
קטעי זוהר
זוגיות בפרשה
שערי אורה
ציוני על התורה
אור המדרש